Popp teema


Ehk siis, miks mulle ACTA ja muu taoline värgendus ei meeldi.
(täiesti isiklik arvamus, mis ei ole mitte kuidagi seotud ei mu töö, õpingute või muude tegevus-suundadega)

Esiteks, ma ei ole seda lepet läbi lugenud, ma ei ole teemaga püsivalt kursis ja ma tegelikult isegi ei leia, et ma oleksin väga pädev selles teemas sõna võtma.
Küll aga olen ma kuulnud oma austusväärsete ja vägagi tarkade sõprade arvamust antud teemal - ning ma usaldan neid konkreetseid inimesi piisavalt, et mite süüdistada neid lahmimises või niisama mulli puhumises.

Järgnevad mõned antud teemast põhjustatud mõtisklused (sest see on ju praegu popp teema)

* Suhtumine, et kui midagi kellelegi ei meeldi, siis keelame selle ära ja paneme trahvid peale on paganama primitiivne ja absurdne. Vaadake näiteks Ameerika erinevate osariikide seadusi, mis käsitlevad seksi... see on lihtsalt jabur. Millegi lihtsalt ära keelamine, eriti ilma korraliku selgituse ja põhjenduseta, näitab vaid seda, et puudub austus kaasinimese ja tema intelligentsi vastu. (näit vanemad keelavad lapsel midagi teha, aga ei seleta miks seda ei tohiks teha). Tõsi, kogu meie õigussüsteem põhineb keeludel ja käskudel - mis ei muuda seda aga vähem primitiivseks.

* Aegunud mõttemall - inimesed, kes otsustavad, ei suuda mõista mida nad otsustavad. Internetis toimuvat ei anna võrrelda sellega, kuidas omal ajal pandi luud ukse taha ja lukku polnud vajagi, nagu Ansip seda tegi. Me räägime ülemaailmsest võrgustikust, mitte pisikese Eesti küla kommetest. Ning kõik me oleme kuulnud Laari ruumipuudusest näoraamatus - igati hea näide võhiklikkusest antud vallas.

* Töötava süsteemi lõhkumine/ära keelamine, mitte sellega kohanemine.
Praegused failijagamis lahendused töötavad nende praeguste kasutajate jaoks ning ma ei näe, et selle lõhkumine või keelamine oleks normaalne lähenemine. See on minu arvates koht, kus tuleks pigem kohaneda. Ma usun, et praegused filmisikutajad ei oleks selle vastu, kui nad peaksid filmi sikutamise eest maksma väikese tasu (pakendi, transpordi ja isegi jagamiskulu ju pole), mis väheneks kui nad seda ka seed-iks (ehk annaks võimaluse ka teistele filmi tõmmata) ja pealegi oleks filmikvaliteet hea ning see oleks legaalne.
Ja ma olen kindel, et leidub inimesi kes vaidleks siin vastu ja ütleks, et see pole võimalik. Aga idee on ju ilus. Midagi lihtsalt lõhkuda on resurssi raiskamine.


* Vargus ja saamata jäänud tulu.
Mulle ei meeldi filmikarbid ja cd karbid, mis kõik võtavad oma ruumi (ja on primitiivne lahendus sest lõppude-lõpuks tahad sa omada albumit ikkagi digitaalsel kujul), sellegipoolest olen ma tellinud nii mõnegi albumi - just vähe tuntud artistide omi - mõeldes, et ehk saavad nad nii tuule tiibadesse. Samas, olen ka ostnud digitaal albumeid kui vähegi võimalik - oluliselt praktilisem.
Mis ajab mul aga tõsiselt s*ta keema, on jutt saamata jäänud tulust, kui siin piirkonnas pole albumit müügil ei poodides ega ka digitaalselt. Muidugi on see saamata jäänud tulu, kui toodet pole siia üldse müüdud ja pole ka plaanis müüa. Teen ma siis kellelegi kahjumit, kui ma näiteks sikutan selle albumi torrentiga, see mulle meeldib ja ma võtan seetõttu plaani antud artisti kontserdile minna, tuues neile tegelikult kasumit suht tühja koha pealt? Ainult hõbepaberist mütsiga inimene saab rääkida selles kontekstis saamata jäänud tulust.

* Ülbed poliitikud, kes arvavad et nad teavad kõike paremini kui rahvas, kes neid valis.
Vajab see üldse selgitust? Kui paljusid rahva meeleavaldusi suudate nimetada, millel oli otsuse tegemisele ka reaalne mõju? Vahel harva tõesti juhtub, aga peaks juhtuma tihedamini.
Ja täna saabus uudis et Riigikogu võttis vastu kõrgharidusreformi - selle sama mille vastu oli mitu meelavaldust sadade tudengitega. Terviseks!


* Guy Fawkes

Mulle on alati meeldinud viies november ja selle tähistamine. Päev, mis tähistab, et rahval - ehk isegi vaid ühel inimesel - on võimu et oma arvamus välja öelda. See väärib tähistamist. Ka paar aastat tagasi tehtud tätoveering omab tahtlikke sarnasusi Guy Fawkes' maskiga.
Ahjaa... erinevalt paljudest meeldib mulle ka film V for Vendetta.


Rohkem vist ei olegi.
Me elame huvitavatel aegadel.

No comments:

Post a Comment

kriba kriba