Guy Fawkes'i mask

Niipalju kui ma olen ACTA teemal silma peal hoidnud, siis korralikku meeldetuletust maski kohta, mida meeleavaldajad kandsid, pole ma näinud. Tegelikult on tegemist aga paganama tugeva sümboliga ja ma olen suhteliselt veendunud, et paljud vanemad inimesed ei tea seda (näiteks ka mu enda vanemad).

Samas olen ma liiga laisk, et ise korralikku tausta kirja panna

Siin on Eesti keelne ja kindlasti redigeerimist vajav kokkuvõte Guy Fawkes'ist ja kindlasti soovitan lugeda ka osa püssirohuvandenõust. Tuntud on ka järgnevad read, mis tegelikult ütlevad piisavalt:

Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I know of no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes, t'was his intent
To blow up the King and Parli'ment.
Three-score barrels of powder below
To prove old England's overthrow;


Ehk valitsuse poolt oleks väga rumal ignoreerida seda, kui inimesed tulevad tänavale kandes maski, mis on inspireeritud mehest, kes proovis õhku lasta Inglise parlamenti.

Ja muidugi ei saa mainimata jätta filmi (esialgselt graafiline novell) V for Vendetta, mis selle kujundi osavalt ära kasutas ja selle laiemale levikule kaasa aitas.

Treiler:




Cheers to it!

No comments:

Post a Comment

kriba kriba