..kus tuld, seal...

Kaks nädalat tagasi lõpetasin enda viimase paki. Lihtsalt tuli selline mõte ja kõik. Panin paar päeva ka plaastreid ning ka mõned nätsud said näritud.

Ja nagu saatuse tahtel on need 2 nädalat olnud paganama põnevad ... elu nagu seebiooper ikka kohati.

Tõsi, olen ka kergelt patustanud, kuid seda teadlikult ja pigem uudishimust et kuidas tundub. Tähtis on minu jaoks aga teadmine, et suits ise-enesest ei ole paha nii nagu ükski asi ei saa olla ise-enesest paha. Harjumus, ehk käitumine, on see mis on halb ja käitumist saan ma muuta. Ma ei väida et kunagi tulevikus ei naudiks ma sigaretti kohvitassi kõrvale ... ma tõesti ei tea, mis tulevik toob - kes üldse teab? - aga praegusel hetkel mul soovi ei ole.

Mind aga härib tohutult see, et meil on SITTA KANTI (no ikka tõesti sitta kanti) kampaaniaid ja lehti teemal "Loobu suitsust! See on paha", küll aga on puudus asjalikust informatsioonist.
Esiteks, väited stiilis, et üks asi on paha, on umbes sama loogiline kui väita et revolvrid röövivad panka - no ega ikka ei ole nii. Sigarett ei ole küll kasulik, aga niisamuti pole kasulik ka alkohol - aga inimestena on meil vahel tarvis ka selliseid pahesid. Aga me ei pea seepärast ju igapäev jooma.

Teiseks, võiks ikka sisukat infot kah olla. Keha on praegu muutuste faasis ning mind tõsiselt häirib see, et ma ei tea kas mõni sümptom on võõrutusnäht või olen ma sellise ilmaga lihtsalt külma saanud - mis on ju kah võimalik.

Pea ainus sisukas jutt võõrutusnähtude kohta, mis ma netiavaruste "Loobu,sest see on paha!" hunnikust leidsin on järgnev

" Esimese kolme suitsetamisvaba kuuga peaksid ebameeldivad aistingud mööduma ja positiivsed ilmingud järjest ilmekamalt esile tulema.

Suitsetamisest loobumise esimesed kuud on kõige raskemad, siis on juba kergem. Poole aasta pärast võite ennast pidada mittesuitsetajaks.

Võõrutusnähud

Suitsetamisest päevapealt loobumisel avalduvad mitmed nikotiinisõltuvusest põhjustatud sümptomid, nn. võõrutusnähud:

  • Söögiisu tõus, näljatunne. Suitsunälja keskus paikneb kõrvuti toidunälja keskusega.
  • Peavalud ja pearinglus on tingitud nikotiini toime vähenemisest veresoontele, samuti vingugaasi sisalduse kadumisest ja teie organism ei ole kohe harjunud rohke hapniku kättesaadavusega, samuti oli vererõhk kõrgem. Möödub 1-2 päevaga. Jooge vett, kohvi või muid kofeiini sisaldavaid jooke. Peavalude püsima jäämisel pöörduge arsti poole.
  • Unisus päeval, ärrituvus, keskendumisvõime langus, õhtuti unepuudus, depressiooni tekkimine - on tingitud nikotiini virgutava toime kadumisest. Samas uuesti suitsetama hakkamisel muutub enesetunne veelgi kehvemaks läbikukkumise ja süütunde tõttu. Vaevused on esimestel päevadel tugevamad, mööduvad mõne nädalaga. Võimelge, puhake, jooge vett 6-8 klaasi päevas, rääkige oma kehvast enesetundest sõbrale või pidage päevikut. Abistavad füüsiline tegevus ja sport ning jalutuskäigud värskes õhus.
  • Köha - Hommikuti esimest sigaretti suitsetades tekkis kopsudes rohkelt vedelat sekreeti ja te suutsite öö jooksul kuivanud röga välja köhida. Nüüd jääb kuivanud sekreet kopsu ja mõne ajaga imendub sealt ise ära, põhjustades esialgu köhaärritust. Kaob mõne päeva kuni nädala vältel. Köhaärrituse kestmise korral ostke apteegist köharohtu.
  • Kõhuvalud ja kõhukinnisus - nikotiin kiirendas soolte tegevust. Vaevus võib kesta 1-2 nädalat. Sööge jääkaineterikast toitu, vältige rasvast, liigvürtsitatud ja magusat toitu. Kõhukinnisuse püsimisel pöörduge arsti poole. "


Ei tundu just roosiline, eksole. Samas, otsus tuli seespoolt, informatsioon, mis sel teel aitaks võiks ju tulla väljapoolt. Ja ma olen kindel, et inimesed (ma tahaks küll siinkohas öelda vitupead, sest ma olen kergesti ärrituv, aga hoian end tagasi :P ) kes on mulle aastaid rääkinud et "Jäta maha, ei ole hea." ei oska võõrutusnähtude kohta midagi kõssata. Pealegi, eelnev oli vaid füüsiline võõrutus... suitsetamine on aga sotsiaalne tegevus ning sellega kaasneb ka sotsiaalne võõrutus.


Lihtsalt tahtsin natuke viriseda.

Tegelikult olen ma lihtsalt püsivalt väsinud ja söön ja magan nagu loom. Ning pole mingit jõudu et näiteks trenni minna. Kohvikogus on igatahes suurenenud, et kuidagigi hakkama saada. Ja entusiasmi-energiat lihtsalt nagu ei ole...

Eks ma ole endiselt positiivselt häälestatud... aga ikkagi ... nõme on...

Ja täna olen uimane ja peaaegu häälevaba ... mille positiivne osa on ometi see, et eks mu suhtlus kontoris ongi vähenenud nii 5-10 korda.


cheers

JA lisaks ka ühe loo,mida on praegu mul lihtsalt hea kuulata, kuna tegemist oli pikalt äratuskella meloodiaga.



-------------------
Edit natuke hiljem, sest muidu ma pean äkki seda veel üle rääkima:
Tähtis muutus tulenes tegelikult vaid ühest lihtsast arusaamisest: "Suits ei ole paha!" Olgugi, et nii meedia kui ka teised inimesed seda kogu aeg räägivad. No võta pakk suitsu ja pane laua peale ja jälgi: mitu pahandust suits teeb? Mitu inimest ta aastaga ära tapab? Voila! Suits ei tapa, suitsetamine võib tappa! Asi ei tapa vaid tegevus tapab! Miks on see erinevus aga tähtis? Suitsetajana on lihtne süüdistada mingit ainet või asja olemust - ja lükata vastutus enda pealt ära.

Võrdle "Näe, suits tapab mind" ja "Näe, mina tapan ennast, suitsetades".
Kus on mõlemas lauses see kellele on pandud vastutus?

No comments:

Post a Comment

kriba kriba