Liiklusest, ikka ja jälle

Oli see just kümme kuud tagasi, kui ma siin liiklust kirusin ja lahendusi leida proovisin. Viimaste juhtumitega Tallinn -Tartu maanteel on see teema (liikus siis) aga jälle rambivalgusesse maandunud.

Siia üks huvitav mõte ühe tuttava blogist:"Retsept on järgmine:

2-3 liikluskaamerat, mille küljes on numbrituvastajad.

Kaamerad paigutada strateegiliselt punktidesse A ja B (või C)

Punkti A läbivate masinate numbrid salvestatakse punkti B jõudmiseni (või järgmiseks 4ks tunniks).

Kui punkti B jõutakse kiiremini, kui lühim võimalik distants ja parim võimalik kiirus lubaks, on trahv.

Tehnoloogia kõigeks selleks on olemas: numbrituvastust tehakse juba aastaid. Samuti on minu hinnangul korras ka seadusandlus (st kiirusmõõtekaamera ei pea ju hetkkiirust arvestama).

Esialgu peab riik leidma paar prokuröri, kes paar esimest juhtumit kohtust nii läbi veab, et füüsikaseadused ka seal kehtiks.

Selline mõte. Levitage ja arutage kuidas soovite, peaasi, et keegi ära teeks."

Maanteel oleks sellisest süsteemist kasu küll, kui keegi selle ka käiku laseks.
Nüüd vaja veel süsteemi kuidas maha võtta ristmikutel sigatsevaid idioodid.
(ja muideks, sellist valgusfoori värvi nagu roosa ei ole olemas!)


Ahjaa, uue elukohaga on ka uued liiklusmured. Kui Tulikas oli meil lihtsalt üks auto omanik, kes püsivalt ülekäiguraja peale või siis keelumärgi alla parkis siis siin läheduses parkimisega väga probleeme pole. Vahel küll juhtub, et Endla ääres mõni idioot jätab oma masina täpselt keset jalakäiate teed, kuid paindliku poisina saab nendest ikka mööda (küll aga ma ei kujuta ette mida peaks tegema inimene kes jalutab lapsevankriga. Otse üle auto minema?)

Mis mulle aga ei meeldi on Lille poe ees olev ülekäigurada. Ühel pool algab sebra hoovi sissesõidu pealt ja teiselt poolt tänavasse sissesõidu pealt. Et kui ühte pidi on jalakäia ilusasti valgusfooriga kaitstud, siis sela tagant võib auto tulla küll. (Ma ei ütle, et ma kardan seda ülekäigurada ja ega miskeid erilisi probleeme selle juures ka olnud pole, aga lihtsalt selle asukoht ja turvalisus jalakäia suhtes on kergelt mõistmatu).

Vastukaja ja arutelu oodatud.

2 comments:

  1. Ma lugesin su posti suht ammu (kohe, kui kirjasid selle) ja siiani olen selle peale mõelnud. Ja nüüd ma vastaksin: mina, kui verivärske autojuht, ei ole sinuga absoluutselt kohe nõus!

    Kas sa tõesti arvad, et kõik need avariid on põhjustatud kiiruse ületamisest? Kui kaks autot, mis sõidavad üksteisele vastu kasvõi 70 tunnikiirusega, kokku põrkavad, siis tulem on VÄGA kole! See, et nüüd hakata kedagi kuskil filmima ja trahvima, eriti veel arvestades asjaolu, et ühel autol võib olla mitu kasutajat ja karistada saab auto omanik. Või et sõidame kõrvalteedel hullult paarutades... Inimesed peaks endale hoopis mõistuse hankima. See, et keegi maanteel 70 km/h sõidab, on tunduvalt ohtlikum, kui see, kes sõidab 120 km/h. Ja tead miks? Sest ta on teistel jalus ja isegi 80 km/h kiirusega auto tahab tast mööduda. Samuti ei hoita meie liikluses mingit pikivahet (tuletan meelde, et maanteel peaks see vähemalt kiiruse suurune olema numbrites!), seega reageerimisaeg on väga väike, mis omakorda põhjustab avariisid ja õnnetusi.

    Ja üleüldse, kõik sellised teed tuleks kiirteedeks teha ehk 2 rida sinna ja 2 rida tagasi ning vahel on suur eraldusriba. Kui keegi kellelegi otsa sõidab, siis on kokkupõrge hoopis tühisem ja möödasõidu probleemid ning teelt väljasõitmised hoopis väiksemad. Ja kujutage ette veel, kui need teed ka valgustada. Mmmmm!

    Minu jutu moraal: tehke teed korda! Ükski trahv ega liiklusmärk ei päästa sind. Võiksid seda ju omast kogemusest teada!

    ReplyDelete
  2. Teede korda tegemise poolt olen minagi. Sealjuures ka kõnniteede ;)
    Hetke teeolusid silmas pidades ei ole ehk ka 70 km/h sõita nii mõistmatu tegevus :P

    Kiirtee loomine nõuab raha. Seega niipea seda kindlasti tulemas pole. Hea mõte, siiski.

    Inimestel on mõistust vaja, ka sellega nõustun. Aga niikaua kuni piisavalt palju seda omandanud ei ole, pole muud võimalust kui olukorda karmistada. Kui ikkagi võib ilma trahvi kartmata rallida siis seda ka tehakse.

    Kullakene, sa ikka tead et juba filmitakse ja trahvitakse? Teemaks olnud kaamerate süsteem aga on oluliselt asjalikum kui need mida hetkel maailmas kasutatakse. Kui ikkagi kaamera võtab vaid hetkkiirust siis see on veelgi jaburam.

    Autojuhil on võim. Võim enda elu üle. Oma reisikaaslaste elude üle. Ka kaasliiklejate elude üle. Kui ta seda endale ei tunnista ja võimu kuritarvitab siis tuleks talle keerata täie pasaga. Sama tuleks muidugi teha ka jalakäiaga, kes tekitab liiklusohtliku olukorra.

    Õnnetusi ikka juhtub. Paratamatult ja alati, aga karmimad reeglid ja trahvid peaks liiklejat vähemalt ettevaatlikumaks muutma.

    Mis puudutab minu mitte pääsemisesse siis siin pole ka midagi imestada. Ma ei tea küll mis karistuse too taksist sai, aga ma ei usu, et midagi suurt. Kui kindlustus pakkus mulle juba valurahaks vaid 2000 - 4000 kr(mille ma muidugi palusin neil sinnasamusesse pista, sest võrreldes kogu toimunuga oli see ju naeruväärne summa) siis ma ei usu, et need summad mida temalt nõuti ka just suured olid.

    Noh ja olgem ausad, keda huvitavad liikluseeskirjad niikaua kuni nad suudavad vabalt nende eiramise eest maksta.

    ReplyDelete

kriba kriba