Noorus Noorus

Selle jutu taustamuusikaks võiks sobida järgnev lugu



Niisiis, kust seda kõike alustada?

Alustan öeldes välja, et kogu see tekst on üks räme üldistus, mille saab kokku võtta ühe lausega "vahel tunnen, et olen vana". (hahaa rääkisin lõpu ette )

Mina, kes ma ehk enamiku oma suhtlusvajadusest olen juhuslikult täitnud endast vanemate inimestega, olen viimasel ajal sattunud korralikumalt rääkima ka noorematega.

Suhtlus-stiil, prioriteedid, arvamused jne tunduvad kahtlased tuttavad, samas ka kummalised ja möödunud.

Osad mõtted lausa äkilist sisemist vastureaktsiooni tekitavad. Järgnevalt proovin põhjendada miks. On paratamatu, et uued asjad tekivad alati vastandumisega eelmisele, olemasolevale.


Sotsiaalselt oli enne kõigil palju raha aga kaupa polnud, nüüd on kaupa nii et tapab aga raha njeetu. Kommunism on väga väga paha ja kapitalism (eelmise täielik vastand) väga väga hea.Kindlasti leiate veel äärmuslike vastandumisi ENSV ja praeguse vabariigi vahel.

Gestalt teraapia(ja paljud teised uuemad teraapiad) tulid keskkonda, kus võimutses Freudi õpetus., mis ongi põhjus miks vanades Gestalti käsitlevates raamatutes on tihti teemaks, kuidas Gestalt on hoopis teistsugune ja parem kui psühhoanalüüs. Vahel on seda isegi häirivalt palju.

Inimese arengu puhul saab seda seletada väga lihtsustatult umbes järgnevalt. Esimene vastandumine toimub väidetavalt lapses kui ta avastab et ta on eraldiseisev (siis ehk veel pigem lamav) inimene, mitte üks ja sama ema, isa, õdede-vendadega. Tiinekas vastandab ennast lapsele - ta ei ole enam laps ja üritab seda tulihingeliselt tõestada. Hiljem vastandab ta muidugi ennast tiinekale, tundes ehk isegi piinlikust oma tolle aja käitumise üle. Siis vastandab ta ennast eelmisele faasile ehk piinlikusele - leides et ka see oli ka okei ja tegelikult neid tiinekatempe on ju kõik teinud. (Mis siit edasi tuleb ma tõesti ei tea, pole kogemust :P)

Niisiis rääkides inimesega kelle mõttemaailmas on detaile, millele sa oled hetkel ennast vastandanud, tunned sa kohati nii äratundmist kui ka kerget piinlikust.

Ja lisaks võid sa tunda, et pagan sa oled vestluspartneriga võrreldes ikka ....Vana.

Cheers!

Ahjaa, taustalugu oli illustreeriva tähendusega ning ei vihja sellele, et ma enam teismeline pole.

No comments:

Post a Comment

kriba kriba