Londonis festivalil käies avanes mu mõttemaailm ehk natukene rohkem impro erinevate võimaluste koha pealt. Seega olen paar päeva mõelnud, et ehk oleks võimalik kuidagi siduda D&D ja impro.
Sissejuhatus
D&D ise toimib umbes nii: Igal mängijal on oma roll. Mängujuht kirjeldab maailma ja mängib kõrvaltegelasi. Mängijad otsustavad oma tegevusi ise vastavalt rollile ja olukorrale. Kui on vaja arusaama, kas midagi õnnestus või ei õnnestunud, visatakse täringut. (see on mõnesmõttes üllatavalt hea kokkuvõte)
Impro toimib enamasti ühisloominguna ja nii maailm, tegelased, suhted, kui ka narratiiv luuakse ühiselt laval. Improt annab teha ka väga kindlas formaadis (007 teemaline, Venezueela seebiooperi teemaline jne)
Formaat
Paljuski oleks see formaat ehk Kirjaniku impromängu taoline. On üks narratiivi jälgija, looja ja suunaja ning on selle läbimängijad. Kooseis laval:
2-3 näitlejat. PC'd ehk püsikarakterid - kindlad seiklejad, elik püsitegelased, kellega kõik asjad juhtuvad. (Kui teha seda etendust mitu korda järjest, siis võiks olla miks mitte ka jätkulugu.)
Roll võiks siiski olla mitte eeldeklareeritud. Näiteks võiks laval olla posu nodi (raamat, suur haamer, miskid kindad, rapiir jne) millest publiku valikul üks PC'le satub ja sellest saab tema rollitähis. Kui sa saad suure karvase haamri, siis sa oled näiteks barbar ja saad sellest olenevalt oma suhtumist, füüsilist poolt muuta jooksutades peas lauset "Kui see on rolli suhtes tõene, siis mis võiks veel olla"
1-3 näitlejat. NPC'd ehk nende teha on kõik taustategelased. Kas varustust või nodi ka neil on, ma ei teagi.
1 DM ehk mängujuht. DM saab luua narratiive, ootamatuid pöördeid, lisada kõrvaltegelasi. Tema sekkumine vajab täpsustust ja proovimist (potensiaalselt võib ta ka täringut visata).
Samuti saab ta öelda kui hästi kellegil, miski tegevus välja tuleb ja sellega infot lisada. (D&D's on näiteks nii Mängija "Ma uurin seda kirvest lähemalt, kas sellel on midagi erilist." Viskab täringut toimingu peale. DM (kui täringuvise oli piisavalt suur) "Sa avastad, et selle peal on huvitavad süvendid, mis päikesevalguse käes justkui ära kaoks, kuid varjus selged on"....)
Ja sünnib lugu
Algus:
PC'd defineerivad laval ära oma rollid ja igapäevaelu, suhtumise üksteisse jne. Suure tõenäosusega on see stseen kõrtsus :D Kõik NPC'd saavad noh mängida ettekandjaid jne.
Keskpaik:
Kas võiks äkki siis küsida publikult tegelastele, miski ülesande/missiooni (päästa printsess, tuua kalliskivid, teha goblinitega läbirääkimisi vms) Või et kas juhtub midagi ootamatut (väljas hakkab konni sadama, siseneb npc kellel on miskit tähtsat infot vms).
Seltskond läheb teele. Pakkumised mängujuhi, NPC'de ja mängijate poolt.
Läbikukkumised ja õnnestumised. Mängujuht saab teha ka näiteks kiireid edasihüppeid (kui keegi defineeris et linn kuhu vaja minna ja seal midagi teha, on kolme nädala kaugusel, siis mängujuht saab teha fastforward sinna liikumise) või lisada komplikatsioone ("linnatänaval möödub teist tormakas poistekari ning peale seda märkate äkitselt et vöölt on kadunud nii misioonikaart kui ka rahakukrud")
Lõpp:
Kas antud ülesanne/missioon/eesmärk saab täidetud või siis nad ebaõnnestuvad sellega. Igal juhul arusaam, et see lugu jõudis lõpuni.
Kuidas tundub? Praegu veel suht brutaalne idee aga jumet ju nagu oleks. Aga leida neid inimesi kes käpad nii impros kui D&D maailmas on vast suht raske ja ega ma pole kindel ka, et sellel asjal just palju publikut oleks. Oleneb kuidas seda täpselt defineerida ja esitleda.
Cheers!
--------------------
EDIT 18.06.
Äkki võiks DM'il olla kaks mütsi/kaussi, kuhu on publikult küsitud tegelasi (üks kauss) ja objekte (teine) ning nende abil saab ta (kasutades nii ju publiku materjali) lugu jutustada. Näiteks:
"Te istute kõrtsus. Ühel hetkel ilmub teie juurde (võtab tegelase ja loeb) Punamütsike/võlur/mäekoll, kellel paistab olevat mure" Lavale NPC kes noh mängib seda tegelast ja natukene seletab, kui õige hetk/paras paus, jätkab mängujuht "Nimelt on tal vaja et te leiaksite üles tema (võtab objekti) lutipudeli/võlumõõga/kukli .... (optional: mille varastasid ... tegelane)" Elik juba quest luuakse publikupakkumistest. Jah see võib minna väga jaburaks, aga PC'd vähemalt peavad olema väga rollitruud ja grounded. See maailm laval on tõene!
Samuti saab objekti/tegelase kausse kasutada nö seiklusel olles. Luues ise midagi, aga lisades sinna mingi tegelase/objekti.
Formaadi enda nimi võiks sel juhul olla Random Encounter (DM'id muigavad)
Kõlab nagu Fiasko
ReplyDelete